FAQ: Vanliga frågor och svar

Vi på Simployer vill göra det så enkelt som möjligt att använda våra lärandeprodukter. Här hittar du svar på vanliga frågor.

BankID

Så här gör du – några enkla steg!

Klicka här för att logga in i Simployer Learn med hjälp av ditt användarnamn och lösenord.
• Scrolla ner till rubriken Anslutningar och klicka på Anslut svenskt BankID. Ange ditt personnummer och klicka på anslut till.
• Då får du frågan om du vill ansluta – välj Ja, anslut.

 

Har du inget Simployer-konto sen tidigare? Då gör du så här istället:

Klicka här och välj sen Registrera dig.
• Fyll i dina uppgifter och klicka på Registrera dig. Då skapas en användarsida åt dig.
• OBS! Stäng inte ner den sidan utan scrolla ner till rubriken Anslutningar och klicka på Anslut svenskt BankID. Ange ditt personnummer och klicka på anslut till.
• Då får du frågan om du vill ansluta – välj Ja, anslut.

 

Använd den senaste versionen av webbläsarna Chrome, Firefox eller Safari. Från och med nu (201111) kan man inte använda Internet Explorer som webbläsare för att logga in i Simployer Learn.

Våra digitala kurser

Det beror antagligen på att du inte har köpt någon kurs från oss än. Hitta din nästa kurs på learn.simployer.se.

Om du vet att du har beställt en kurs – ta kontakt med kundservice, så hjälper vi dig.
E-post learn.sverige@simployer.com eller telefon 031 84 01 80.

Allt du behöver är tillgång till internet och en dator, mobiltelefon eller surfplatta med ljudfunktion. Vi rekommenderar alltid att du använder ett headset eller en extern högtalare.

Du hittar den fullständiga listan med systemkrav i våra tekniska krav för digitala kurser.

Anmälan är bindande. För att avanmäla dig behöver du skicka ett mejl till learn.sverige@simployer.com.

För evenemang som har ett specifikt datum, som klassrumskurser, konferenser och liveseminar, måste avbokningen tas emot av Simployer Tholin senast 14 dagar före kursstart. Vid sjukdom återbetalas kursavgiften mot uppvisande av läkarintyg.

Du kan överlåta din plats till en kollega. Läs mer om avbeställning och avbokning i våra villkor.

 

Vid sjukdom återbetalas kursavgiften mot uppvisande av läkarintyg. Du har också möjlighet att överlåta din plats till en kollega.

Ta kontakt med kundservice för mer information:

E-post: learn.sverige@simployer.com eller telefon 031 84 01 80.
Läs mer om avbeställning och avbokning i våra villkor.

Om du hör ett eko: Det beror vanligtvis på att du har öppnat länken till kursen flera gånger, så att du har flera fönster med videouppspelningen öppna samtidigt.

Om du inte har ljud: Kontrollera ljudet i både videofönstret och på din enhet. Vi rekommenderar hörlurar eller bra externa högtalare.

Om du inte har något ljud eller bild: Försök att uppdatera sidan genom att trycka på F5. Du kan också prova att öppna länken i en annan webbläsare. Om du är uppkopplad på VPN (Citrix etc) kan du få problem med att titta på sändningen. Prova att koppla av dig från VPN eller använd en webbläsare som finns utanför din interna desktop.

Kurspresentationen levereras som en pdf-fil. Du kan skriva anteckningar direkt i presentationer så länge du har Adobe Acrobat Reader (du kan ladda ner gratis programvara från Adobe här).

Så här antecknar du i ett pdf-dokument:

  • Klicka på ”Fyll i och signera” i det övre högra hörnet.
  • Klicka på ”Lägg till text”.
  • Placera muspekaren där du vill skriva – en textruta kommer visas där du kan skriva.
  • Du kan justera/reducera teckenstorleken på bokstäverna, så du får plats med mycket text på sidan.

(Du kan också skriva anteckningar genom att klicka på textbox-ikonen som ligger i menyn längst upp.)

Det enklaste sättet är att gå in på din kalender i Simployer Learn. Du kan också klicka på kursabonnemanget från sidan My Learning, då ser du en lista över alla kurser som ingår i ditt abonnemang.

Onsite kurser

Vi rekommenderar att du är på plats ca 15-20 minuter föra kursstart.

Kursdeltagare/verksamheten organiserar och betalas transport och övernattning själv, om inget annat anges i kursbeskrivningen.

Simployer Tholin samarbetspartners för hotell är Radisson, Choice, Elite och Scandic. Kontakta oss för avtalspriser i samband med kursen genom att mejla learn.sverige@simployer.com eller ring på 031 84 01 80.

Skicka ett mejl till learning.sverige@simployer.com så hjälper vi dig med det.

Det enklaste är att avanmäla dig på den kurs du har registrerat dig på och sedan anmäla dig till den kurs du vill gå på istället. För att säkerställa att du inte faktureras dubbelt rekommenderar vi att du lämnar en kommentar om ändringen på din beställning.

Övriga frågor

Ja det är möjligt. Se bara till att din e-postadress inte är registrerad i deltagarlistan när du bokar.

Ja, skicka ett mejl till learn.sverige@simployer.com med namn, mobilnummer och mejladress så ändrar vi och bekräftar överlåtelsen.

Om du har frågor som du inte hittar svar på här är du välkommen att kontakta kundservice genom att mejla learn.sverige@simployer.com eller ring på 031 84 01 80.

Gå till Mina kurser i Simployer Learn, där hittar du din kalender. Längst upp till vänster i kalendern hittar du en ikon för synkronisering av kalendern (en rektangel med en pil i rektangeln). Tryck på den och kopiera sedan länken. Om du använder Outlook kan du synkronisera genom att gå till “Öppna kalender” i Outlook. Välj "Från Internet .." och klistra sedan in länken. Då har du alla kommande kurser direkt i din kalender!

Har vi rätt e-postadress till dig? På ”Mitt konto” kan du se vilken e-post vi har registrerad, och göra ändringar vid behov.

Funderar du fortfarande på något?

Skicka gärna ett meddelande till oss via kontaktformuläret, så hör vi av oss!