Om oss

Vill du vara säker på att du är uppdaterad med det senaste nyheterna, reglerna och lagändringarna inom ditt område? Då är vi för dig!

Simployer Tholin erbjuder lösningar som hjälper dig att jobba rätt och effektivt med HR, lön, skatt, moms, dataskydd och internationellt arbete. Våra experter är bland marknadens bästa med bred erfarenhet inom sina respektive områden. Tillsammans med oss kan du vara säker på att information du får är uppdaterad, relevant och lätt att ta till sig – allt för att du ska bli trygg i ditt arbete!

På Simployer Tholin gör vi det enkelt att vara en god arbetsgivare. Och det har vi gjort länge, men under olika former och namn.

Våra experter

Kunskap med kvalitet för arbetsgivare

År 1970 lades grunden till det svenska företaget Tholin & Larsson och år 1985 startades ett liknande företag upp i Norge under namnet Infotjenester AS. Båda företagen erbjöd stöd till ledare, egenföretagare och HR-avdelningar genom att förse dem med aktuell och korrekt information om sådant som lön, personal, moms och skatt, HMS och personuppgiftshantering. Efterfrågan på sådan stöttning visade sig vara stor och de båda företagen nådde stora framgångar redan från starten.

Medarbetaren hamnar i fokus

Också medarbetar- och kompetensutveckling är något som länge varit viktigt för många verksamheter. År 1990 bildades bolaget Netcompetence i Sverige och år 2002 släppte de sitt första Learning Management System (LMS). Sedan dess har Netcompetence fokus varit medarbetare, kompetensutveckling, talang, lärande och utbildning. Och ur denna tjugoåriga erfarenhet föddes sedan det som vi fram tills nu har känt som Simployer på den svenska marknaden.

50

års historia

20.000+

kunder

10.000+

kursdeltagare/år

20.000+

supportärenden/år

Expertis och HRM – en oslagbar kombination

År 2015 köptes Tholin & Larsson upp av Infotjenester-gruppen, för att de båda företagen skulle kunna erbjuda ännu bättre service och fler tjänster. I och med sammanslagningen blev de störst i Skandinavien på HR-lösningar, information och service inom HR, personal, lön, skatt och moms. Därefter stärktes erbjudandet ytterligare när företagen Capitech och Netcompetence förvärvades till Infotjenester-gruppen år 2017.

Vi blir Simployer!

I januari 2020 tog vi ytterligare ett kliv i vår strävan efter att förenkla arbetsvardagen för arbetsgivare, HR-avdelningar och medarbetare. Under ett gemensamt namn – Simployer – finns nu all vår kompetens och erfarenhet samlad för att du som kund ska få ut det bästa av de tjänster och produkter vi har att erbjuda. Med ett unikt erbjudande som omfattar allt från digitala HRM-lösningar till utbildningar och expertsupport, siktar vi nu på att utöka vår verksamhet inte bara i Skandinavien, utan också i övriga Europa.